Hrana bogata kolagenom

Kolagen je protein koji vašoj koži daje elastičnost i daje snagu vašem tijelu. Kolagen također održava zdravlje kostiju, organa i mišića, što ga čini jednim od najvažnijih proteina u tijelu! Iako vaše tijelo proizvodi kolagen, ono ne može samo proizvesti dovoljno da vam pomogne da ostanete jaki, pa kolagen morate dobivati ​​iz izvora hrane. Ovaj članak navodi nekoliko namirnica koje su bogate kolagenom kako biste bili sigurni da unosite dovoljno u prehrani!

Mlijeko

Obogaćeno mlijeko i mliječne alternative (1 šalica) sadrži 8 grama proteina: Kolagen je glavna komponenta vezivnog tkiva, pa je logično da hrana poput mlijeka i jogurta koja je obogaćena dodatnim proteinima također bude bogata kolagenom. Ovo čini posebno izvrstan međuobrok nakon treninga, budući da istraživanja pokazuju da konzumacija mliječnih proizvoda nakon vježbanja poboljšava oporavak mišića.

Bujon od kostiju

Ova hranjiva tekućina, napravljena od kostiju koje se krčka s povrćem i začinima, ima mnoge zdravstvene prednosti. Pokazalo se da jača vaš imunološki sustav i bori se protiv štetnih bakterija. Osim toga, istraživanja pokazuju da može pomoći u zacjeljivanju rana brže od konvencionalnih tretmana. Preporučujemo da započnete dan šalicom tople juhe od kostiju. Kada kuhate rižu ili druge žitarice možete umjesto vode koristiti ovu juhu.

Govedina hranjena travom

Govedina hranjena travom ima više kolagena od ostalih vrsta mesa. Kolagen je iznimno važan za našu kožu, kosu, nokte i zglobove, stoga ga svakako redovito unosite u prehranu. Ako si ne možete priuštiti redovito junetinu hranjenu travom (iako to preporučamo), piletina iz slobodnog uzgoja odlična je alternativa – ima jednako toliko kolagena kao i govedina hranjena travom. Ako uopće ne jedete meso, špinat i kelj su fantastične namirnice bogate kolagenom!

Divlji ulovljen losos

Losos je izvrstan izvor vitamina D i B12, ali i izvrstan način da svojoj prehrani dodate kolagen. Divlji losos sadrži 3 g proteina po obroku i omega-3 masne kiseline. Prema nedavnoj studiji objavljenoj u The Journal of Clinical Gastroenterology, povećanje unosa Omega-3 može biti od koristi onima s upalnim bolestima crijeva kao što su Crohnova bolest i ulcerozni kolitis.

Organska jaja

Jaja su jedan od najboljih prirodnih izvora proteina. Također su prepuni vitamina D, omega-3 masnih kiselina i kolina. Imaju i niz antioksidansa i drugih zdravstvenih prednosti koje jačaju vašu kožu, pomažu vam u izgradnji jakih kostiju i također se obrane od srčanih bolesti. Također ih je lako kuhati i jeftino kupiti. Već sami ovi razlozi čine da se jaja isplati probati barem nekoliko puta tjedno!

Pečeni krumpir s ljuskom

Prema US National Library of Medicine, kuhani i ohlađeni krumpiri sadrže oko 5 g kolagena po 1/2 šalice. Kuhani krumpir: Kuhani krumpir je također odličan način da povećate unos kolagena. Studija koju je 2010. godine objavilo Indijsko vijeće za medicinska istraživanja pokazala je da kuhani krumpir ima do 14,7 grama kolagena na 100 grama.

Lisnato povrće

Kolagena ima u izobilju u lisnatoj zelji kao što su špinat, kelj i zelje. Ima ga i u kupusu i brokuli, ali u manjoj mjeri. Ako tražite hranu bogatu kolagenom, ovo lisnato povrće je vaš najbolji izbor. Kolagen također sadrži lizin – esencijalnu aminokiselinu – koja pomaže da koža bude glatka i čvrsta kako starimo. Dodavanje više ovog moćnog zelenja u vašu prehranu može pomoći u usporavanju znakova starenja poput bora ili celulita.

Similar Posts